Sejtettük: Friderikuszról nehéz rosszat írni, maximum jó sztorikat Téma: Érdekességek

Ez a Dömsödi könyv egyre gázosabbnak tűnik, hiszen a médiából jó ideje eltűnt ex-tévés még Fridire is megpróbálja ráhúzni a vizes lepedőt. Ám azon kívül, hogy elhitte a showman pár kamu sztoriját és hogy Fridi amint megtehette, vett egy sportautót, más szaftos részlet valószínűleg a könyvben sem lesz., ezért beleírtunk a posztba pár sztorit (azt nem), amiket mi hallottunk minden idők egyik legkirályabb magyar tévéséről. via Blikk

“Amikor Friderikusz az Isten óvd a királynőt című könyvét írta Molnár Csilla Andreáról, a tragikus sorsú szépségkirálynőről. Sanyika meséjéből tudom, hogy egy éjszaka elrejtőzött a fonyódi rendőrség WC-jében, s onnan zárás után kimászva, lemásolta a lány haláláról szóló dokumentumokat… Nem tudom, így volt-e, lehet, hogy csak odaadták neki, mint ahogy az is lehet, hogy fizetett érte, de így elmesélve lett igazán kalandos a történet… Mikor Sanyika sok pénzt keresett a könyvével, nemcsak méregdrága autót vett, hanem egy lerobbant lakást is a Váci utcában” – írja Dömsödi, hogy kollégája gyakran kockáztatott, de  rengeteg pénze volt.”

 

Fridi nagy bizniszmen volt: megírta a szépségkirálynős könyvet, majd ebből a pénzből rengeteg Skála részvényt vett (ez volt az első magyar részvénytársaság). A legendák szerint Fridi személyesen utazott le a vidéki Skála áruházakba dolgozói részvényeket venni az alkalmazottaktól.

„Friderikusz elővett egy betétkönyvet és megmutatta, óriá­si összeg volt benne. Akkoriban én a Híradó riportereként, és műsorvezetőként a magyar átlagnál lényegesen jobban kerestem. Ennek ellenére ezt az összeget felfogni sem tudtam, a betétkönyvében 40 évnyi fizetésem volt” – ecseteli Dömsödi későbbi üzlettársa anyagi helyzetét.

A két riporter ugyanis közös reklámcéget hozott létre.

„Friderikusz kétségkívül kiemelkedő tehetség volt, tehát megérdemelten lett nagy sztár. A sztárságnak külsőségeiben is megfelelt. Például egy feltűnő Cabrióval járt egy olyan országban, ahol még a gazdagsággal nem illett hivalkodni” – ecseteli Dömsödi, milyen nagy lábon élt Friderikusz, aki a feltűnő, méregdrága luxusautójával sem elégedett meg, és kapott az alkalmon, amikor a Porsche akkori igazgatója ajánlatot tett neki:

„Adok én neked egy Porsche kabriót, s bárhová mész, vár majd egy ugyanilyen színű. Még a Porsche magánrepülőjét is használhatod, ha ezzel jársz” – így hangzott az ígéret, de az igazgató eltűnt, Dömsödi szerint ekkor lendült ak­cióba Fridi.

 

Friderikusz munkabírása legendás: egyszer jelentkezett nála egy főiskolás, aki a szakdolgozatát részben Fridiről írta és azt kérte, pár napig had kövesse némán és jegyzetelhessen. A srác állítólag két napig bírta a tempót, a harmadik napot már lemondta.

 

„Dolgozott az irodánkban egy lány, aki jó barátja volt Szórád Józsefnek (az autós cég igazgatója, a szerk.), egyszer, amikor ő is ott volt a szobában, akkor kezdte látszólag megszervezni Sanyika a nemzetközi sajtótájékoztatót. Milyen sajtótájékoztató lesz, kérdezte a lány. A Szórád hamis ígéretéről, mondta Sanyika… A trükk bevált, a kollegina jelentett, a főnök egyik embere telefonált. Elnézést kért a késlekedésért, s mondta, végre megvan a megfelelő kocsi” – állítja Dömsödi, milyen csinnadrattával adták át fotósok előtt a piros autót.
Fridi maga mesélte évekkel ezelőtt egy talk-showban, hogy mennyire elvetemülten közlekedett akkoriban: volt, hogy úgy állt be két autó közé, hogy mindhárom kocsi oldalsó fényezését sikerült totálisan meghúznia.

„Friderikusz elemében volt. Nem volt sem visszafogott, sem elegáns, s nem volt túl férfias sem. A barátomat elragadta a hév. Fridi hónapokig járt a 240 lóerős Cabrióval, csuda, hogy élve megúszta azt az időszakot. Az viszont kétségtelen, hogy bírta a Porsche-érzést. Viszont, amikor egy idő után felhívták a cégtől, hogy kedvezményes áron megveheti az autót. Nos, akkor nagyon felháborodott.”